Fysiurgisk massage

Vi tager hånd om dit helbred

Fysiurgisk massage er en udbredt og anerkendt behandlingsform af kroppens muskler, som den afspænder, giver ro og smidiggør. Massagen øger også blodgennemstrømningen og udskiller affaldsstoffer, afhjælper muskulære problemer, samt giver øget velvære.

I klinikken bruger vi også massagen som supplement til den kiropraktiske behandling, da de tilsammen øger helingen, og man dermed opnår en hurtigere bedring.

Fysiologisk massage har typisk fokus på det dybere bindevæv i muskulaturen og benyttes primært til behandling af muskelspændinger og myoser. En stram og spændt muskulatur kan hurtigt føre til ubalance i kroppens bevægeapparat, hvis det ikke bliver behandlet. Med tiden kan det skubbe sig og stråle ud i andre muskelgrupper som resultat af overbelastning.

10 ting fysiurgisk massage kan afhjælpe:

• Spændingshovedpine

• Ryg, skulder, nakkesmerter
  • Sportsskader
  • Musearm
  • Muskelspændinger
  • Træthed
  • Spændte, stive og ømme muskler
  • Overbelastningsskader
  • Graviditetsgener
  • Tennis og golfalbue

Sådan foregår en behandling

Når du får fysiurgisk massage, ligger du på en af klinikkens behagelige massagebrikse. Her vil en af vores dygtige massører gennemarbejde dine muskler og lokalisere problemområder i din krop.
Ved hjælp af manuelle teknikker vil massøren afhjælpe lidelser i bevægeapparatet samt eventuelle relaterede symptomer. Det sker ved at kombinere forskellige greb og tryk i et varierende tempo.
Behandlingen aktiverer kroppens eget immunforsvar, og langt de fleste oplever også, at deres psykiske velbefindende forbedres. Mange kan desuden mærke en effekt allerede efter første behandling, men vil du have længerevarende effekter, anbefaler vi, at du får fysiurgisk massage regelmæssigt.

Vi kan anbefale massage i 20 min op til en kiropraktisk behandling, så de meget spændte muskler man får, når man oplever smerter, bliver blødgjort inden den kiropraktiske manipulationsbehandling.